Опис дисципліни
Завдання курсуполягає в засвоєнні студентами основних теоретичних знань і виробленні практичних навичок з культури ділового, професійного мовлення, розширенні свого лінгвістичного світогляду. Майбутні вчителі мають удосконалити знання норм сучасної української літературної мови, техніки усного і писемного мовлення, вміти правильно і логічно висловлювати свої думки, оволодіти майстерністю публічного виступу, набути навичок складання професійно зумовлених документів.
Теоретична частина курсу полягає у вивченні студентами загальних відомостей про сучасну українську мову, її стильові різновиди, лексичний склад; в отриманні орфографічних, пунктуаційних знань на базі вивчення основ фонетики, орфоепії, словотвору, морфології, синтаксису; опануванні діловим українським мовленням та документуванням.
Програма побудована на основі логічної послідовності вивчення орфоепічних, орфографічних, лексичних, синтаксичних, пунктуаційних та стилістичних норм мовлення; професійно зумовленого вивчення усного та писемного ділового мовлення..
Практична частина курсу спрямована на застосування теоретичних знань у різних виявах усного та писемного мовлення, удосконалення професійної мовленнєвої майстерності студентів, вироблення навичок користуватися різними видами словників та вміння створювати необхідні термінологічні словники у своїй фаховій мовленнєвії діяльності.
До занять пропонуються домашні вправи, метою яких є виконання навчально-тренувальних завдань з правопису, робіт творчого характеру. Такий підхід дає можливість студентам самостійно поглибити і закріпити свої знання, розвивати та удосконалювами навички зв’язного мовлення.
Під час занять поєднуються теми лінгвістичного характеру з розділами ділового мовлення, використовується фахова терміносистема та спеціальні тексти, твори класичної та сучасної української літератури, зокрема краєзнавчого характеру.
Дисципліна формує такі загальні компетентності (ЗК):
ЗК 3. .Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Дисципліна формує такі фахові компетентності (ФК):
ФК 9. Здатність здійснювати професійну діяльність з дотриманням вимог законодавства, стандартів освіти та внутрішніх нормативних документів закладу освіти.
Дисципліна формує такі програмні результати навчання (ПРН):
ПРН 5. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами.
ПРН 6. Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами.